O!MEGA Kadra
Dzieci to doskonali naśladowcy. Dlatego w O!MEGA Szkole dajemy im najlepszy możliwy przykład! O!MEGA Mentorzy i Nauczyciele to przewodnicy, którzy w bezpiecznym emocjonalnie środowisku pokazują dzieciom jak zdobywać, demonstrować i artykułować wiedzę i umiejętności. O!MEGA Kadra zdecydowanie lubi to, co robi i nie zamieniłyby swojej pracy na żadną inną. Każdy z nas wnosi do szkoły swoją odmienną cząstkę tworząc mieszankę, która pozwala dzieciom na poznanie różnorodności dorosłych.

Joanna Sowińska
Opiekun metodyczny Szkoły i Liceum
Psychoterapeutka z ponad 10-letnim stażem, klinicystka kształcąca psychologów, pedagogów i nauczycieli. Jest związana ze szkołą od początku jej istnienia. Tworzy zaplecze metodologiczne szkoły, nadzoruje pracę kadry i realizację założeń zarówno programu O!MEGI, jak i ogólnopolskiej podstawy programowej.
W codziennej pracy najważniejsze są dla niej pogodzenie wymagań systemu z potrzebami dzieci. Gdy nie ma jej przy komputerze, to prawdopodobnie podgląda O!MEGA lekcje, biega z uczniami po deszczu lub rozmawia z rodzicami o postępach ich dzieci. W wolnym czasie rusza na południe Europy.

Magdalena Kubiak
Psycholog szkolny, Study Skills
Magda jest psychologiem, który doskonale rozumie, że wspieranie polega na tym, żeby człowiek odzyskał wiarę w swoje kompetencje i działał w kierunku coraz większej samodzielności. Dlatego nie udziela porad, nie wyręcza, nie mówi uczniom, jak mają żyć, czy załatwiać swoje sprawy. W zamian proponuje mądre pytania, analizę opcji, przyglądanie się konsekwencjom, towarzyszenie w próbach i eksperymentach. Profesjonalnie szkoli się w kierunku psychoterapii systemowej, ma duże doświadczenie zawodowe, bo wiele rzeczy ją interesuje. O ludziach najwięcej uczy się w podróży, a do tych ma wiele okazji, bo od 16 lat tańczy w zespole folklorystycznym.
Brała udział w konkursach i festiwalach m.in. w Brazylii, Korei, Malezji, Nepalu, Japonii, Nowej Zelandii. Jak już zdarzy się, że ma wolną chwilę, to czyta Mroza i Chmielarza albo spotyka się z przyjaciółmi.

Aleksandra Masztalerz
Pedagog specjalny, Terapeuta, TrainBrain
Absolwentka pedagogiki specjalnej – edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, działaczka na rzecz osób z niepełnosprawnością, wolontariuszka. Szerzy ideę równych szans, akceptacji i uważności. W O!MEGA Szkole prowadzi edukację włączającą i wspiera dzieci z różnymi wyzwaniami rozwojowymi. Na pierwszym miejscu stawia budowanie silnej relacji.
A po szkole? Prowadzi terapię indywidualną, zajęcia rewalidacyjne i kompensacyjne. Ostatnio odkrywa pozytywną energię festiwali muzycznych, poznaje tajniki jogi, medytacji i mindfulness.
Podróże? Byle jak najbliżej natury i pod namiot. Na nowo pokochała rośliny, tworzy swoją własną dżunglę.

Adrianna Cieślewicz
Mentor, edukacja wczesnoszkolna
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz studiów licencjackich na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna: teoria umuzykalniania według Edwina E. Gordona Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Matematyka, specjalność nauczycielska na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza, a także studiów licencjackich na kierunku Akustyka na Wydziale Fizyki tejże uczelni. Z doświadczeniem w pracy w przedszkolu Instytutu Małego Dziecka, jako wychowawca i nauczyciel grupy.
Związana z O!MEGA Szkołą w Poznaniu jako nauczycielka w klasach 1-3 SP. Podczas zajęć wciela w życie swoje pomysły na nauczanie poprzez zabawę, emocje i wszystkie zmysły. Dużą uwagę stawia na relację z dziećmi, sposób porozumiewania się i budowanie poczucia własnej wartości u swoich uczniów.

Marta Nawrocka
Mentor, edukacja wczesnoszkolna
Kilka lat temu porzuciła studia ekonomiczne na rzecz pedagogiki i uważa to za jedną z najlepszych decyzji w swoim życiu (bez obrazy, ekonomio!). Zresztą tak chyba musiało być, bo oboje jej rodzice są pasjonatami edukacji i pracują w szkole. To jej drugi rok w O!MEGA Szkole! A „po lekcjach”: tańczy salsę i sprawia jej to ogromną frajdę, od lat jest miłośniczką jogi, a elementy tego treningu uważności i bycia świadomym swojego ciała wprowadza na swoich zajęciach z dziećmi. Kwestie zdrowego stylu życia, jedzenia, naturalnych kosmetyków i tego wszystkiego, co utrzymuje człowieka w dobrej kondycji psychofizycznej, są dla niej szalenie ważne (choć, miłość do cukru jest nieprzezwyciężona i chyba taką zostanie). Lubi tworzyć i wytwarzać, chętnie próbuje nowych technik.
Marta jest O!MEGA mistrzynią dostrzegania w ludziach zasobów, konstruktywnej i wspierającej współpracy z rodzicami i doskonałą rozmówczynią. Sprawdźcie sami!

Anna Górna
Mentor, Liderka pionu 1-3, edukacja wczesnoszkolna
Absolwentka Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunek: Pedagogika. Specjalność Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna – nauczycielskie dwuprzedmiotowe, licencjackie i magisterskie. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej w Szamotułach, I stopnia – skrzypce i gitara. Prace rozpoczęła w przedszkolu państwowym, w którym była nauczycielką, terapeutką. Prowadziła zajęcia rewalidacyjne, kompensacyjne, terapię pedagogiczną, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
W O!MEGA Szkole czwarty rok jest nauczycielką wczesnoszkolną, pracowała z każdą grupą wiekową, była mentorką klas 0, 1, 2 oraz 3. Zdecydowanie mocną stroną Ani jest dydaktyka, rozwijanie kompetencji językowych dzieci, wczesna nauka czytania i pisania, diagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się, Jako terapeutka pedagogiczna od tego roku współtworzy zajęcia „Think Active”, które wspierają dzieci zdolne jak i dzieci ze specyficznym trudnościami szkolnymi. W tym roku szkolnym pełni funkcję Lidera pionu 1-3.

Weronika Gądek
Mentor, WF, trening pływania i tenisa
Były (na nasze szczęście!) pracownik jednego z największych banków w Polsce. Absolwentka AWFu, która przez wiele lat trenowała piłkę nożną. W O!MEGA Szkole duży nacisk kładzie na sporty zespołowe, które jej zdaniem najlepiej rozwijają zdrowego ducha rywalizacji, kooperację w grupie i umiejętność odnalezienia i wzmacniania swoich mocnych stron.
Werka to dusza towarzystwa, bez której już nie wyobrażamy sobie codziennego, pracowego roz-ruchu.

Marcin Piątyszek
Mentor, historia, WOS
Animator kultury, polonista, nauczyciel etyki i historii, tutor, producent muzyczny. Na co dzień pracuje w szkole oraz prowadzi poznański LOKAL – miejsce spotkań. Od 2005 roku animator rozmaitych przedsięwzięć kulturalnych w Poznaniu. Stworzył m.in. oprawę dźwiękową do czterech edycji festiwalu Animator, jest twórcą takich projektów muzycznych jak Wieniawski Remixed czy Elektroika. Od 2012 roku swoje działania związane z edukacją kulturalną zaczął kierować do dzieci i młodzieży. Współpracował z Festiwalem Malta oraz Sztuka Szuka Malucha. W O!MEGA Szkole dba o to, by rozmaite zjawiska społeczne, polityczne, ekonomiczne i historyczne uczniowie umieli zobaczyć w szerokim kontekście.
Marcin pracuje problemowo, a nie chronologicznie, bo mocno wierzy, że wychowanie do myślenia jest ważniejsze od wychowania do „recytowania z pamięci”.

Agnieszka Stefanowska
Język polski
Agnieszka Stefanowska ukończyła studia magisterskie na kierunku Filologia Polska UAM w Poznaniu na specjalności nauczycielskiej w zakresie metodyki nauczania języka polskiego w szkole podstawowej i średniej.
Lata przepracowane w szkołach publicznych zaowocowały ogromem doświadczeń i refleksji dotyczących metod uczenia literatury i języka, a także określeniem priorytetów w tej dziedzinie. Jako konsultantka oświatowa promowała nowoczesne techniki uczenia się, bazujące na współczesnej wiedzy o możliwościach ludzkiego mózgu. Praca w O!Mega Szkole Podstawowej i Liceum pozwala jej wykorzystywać umiejętność budowania relacji jako podstawę pracy dydaktycznej.
Jej pasją jest film, wprowadza więc ten kontekst kulturowy do swoich zajęć najczęściej jak to możliwe. Od kilku lat uczestniczy z młodzieżą w projekcie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej.

Marta Witkowska
Matematyka
Matematyczka, dzięki której nasi uczniowie naprawdę umieją i lubią ćwiczyć swój intelekt. Marta to doskonały dydaktyk matematyki, który trafia do serc pierwszoklasistów w szkole podstawowej i jednocześnie imponuje licealistom w klasie Science. Poza szkołą spotkacie ją występującą w chórze gospel, ale to właśnie w szkole chcemy widzieć ją jak najczęściej.
Zapytajcie ją kiedyś, na czym polega system świateł albo banknotów w motywowaniu uczniów – przekonacie się, że można bez prymitywnych, behawioralnych technik oraz bez ocen przekonać dzieci do matematyki.

Klaudia Janczarczyk
Geografia
Klaudia to doświadczona nauczycielka przyrody i geografii, związana z O!MEGĄ od 2018 roku. Geografia to dla niej nie tylko mapa i praca w sali, ale przede wszystkim poznawanie świata i pokazywanie go uczniom, aby poszerzać ich horyzonty. Miłośniczka podróży na własną rękę. Jej życiowe motto “Podróże to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze, a stajemy się bogatsi”. Zwolenniczka dobrego smaku, rozwoju osobistego i muzyki. Posiada własną pasiekę, dlatego raczy nas wspaniałymi miodami. Gra na skrzypcach.

Weronika Andrzejewska
Fizyka
Doktor nauk fizycznych Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz absolwentka Państwowych szkół muzycznych I i II stopnia. Doświadczenie zawodowe zdobywała m. in. w Deutsches Elektronen-Synchrotron DESY w Hamburgu, Helmholtz Zentrum w Berlinie (HZB), Instytucie Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk oraz Wydziale Chemii Uniwersytetu Gdańskiego.
Obecnie jest pracownikiem naukowym Centrum NanoBioMedycznego UAM w Poznaniu, nauczycielką fizyki w O!Mega Szkole i Liceum, a ponad to naukowcem w firmie SmartBee Club. Jest autorką kanału edukacyjnego #Biofizyczka na Facebooku i Instagramie oraz współpomysłodawczynią i współtwórczynią edukacyjnych gier planszowych w Wydawnictwie Science Boards. Wszystkie swoje pomysły edukacyjne wykorzystuje w najróżniejszy sposób w szkole, tak, aby zaciekawić dzieci i młodzież naukami ścisłymi.

Monika Aleksander-Pawlak
Chemia
Chemiczka i pasjonatka nauk przyrodniczych. Wyznaje zasadę, że eksperyment jest najistotniejszym elementem procesu poznawczego. Najbardziej zawiłe kwestie wyjaśnia w prosty sposób, kładąc nacisk na praktyczny aspekt nauk ścisłych. Ma na swoim koncie współpracę z wieloma uniwersytetami dziecięcymi, zdarzyło jej się też wykładać na uniwersytecie trzeciego wieku, gdzie znana była jako „pani od wybuchów” i „pani probówka”. Prywatnie interesuje się fizjologią roślin i literaturą dziecięcą.

Daria Jańska-Mała
Rytmika, muzyka
Daria jest nauczycielem muzyki i zajęć umuzykalniających. Ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Zielonogórskim na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuki Muzycznej. W pracy stawia na kreatywność i szukanie nowych, ciekawych rozwiązań, aby nauczanie nie było z góry narzuconym schematem, tylko poszukiwaniem indywidualnej ścieżki wypowiedzi muzycznej i poszerzeniem artystycznych horyzontów. Jej motywacją jest każdy, nawet najmniejszy sukces Ucznia, a największą nagrodą radość ze wspólnego muzykowania. Oprócz muzyki pod każdą postacią uwielbia jazdę na rolkach, jogę i wszystkie psy na świecie. 😉

Karolina Korycka
Język angielski

Anna Lubarska
Język angielski
Ukończyła filologię szwedzką i skandynawistykę na Wydziale Neofilologii UAM.
Od lat zaciekawiona edukacją alternatywną oraz pracą z młodzieżą w duchu porozumienia bez przemocy. Podczas studiów odbyła stosowną praktykę pedagogiczną i uzyskała kwalifikacje nauczyciela. Następnie została magistrą filologii na Wydziale Neofilologii UAM ze specjalnością skandynawistyka. Podczas rocznej wymiany studenckiej na Uniwersytecie w Sztokholmie została stypendystką Swedish Women’s Educational Association oraz zgłębiała tajniki przekładu tekstów literackich i użytkowych. Ukończyła roczny kurs tłumaczeń literackich organizowany przez Ambasadę Szwecji w Warszawie oraz Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury. Absolwentka studiów podyplomowych w elitarnej Szkole Tłumaczy i Języków Obcych UAM (specjalność: tłumaczenia pisemne). Tłumaczka przysięgła języka angielskiego.
Marzy jej się, żeby każdy jej uczeń osiągnął taki sukces, jakiego pragnie. Chociaż cieszą ją dobre wyniki egzaminów, bardziej ceni, kiedy młodzież zaczyna lubić języki obce i posługiwać się nimi.

Carlos Perdomo
Język hiszpański
Meksykanin, który w Polsce nie lubi tylko jednego, a mianowicie: zimy. Wulkan energii, który z każdym znajdzie wspólny język. Całkiem dobrze radzi sobie z polskim, ale na lekcjach zachęca uczniów do posługiwania się hiszpańskim. Wielki fan futbolu i swojej rodziny, z którą spędza co najmniej miesiąc każdego roku.

Martyna Kalemba
Język niemiecki
Absolwentka edukacji elementarnej z językiem niemieckim oraz terapii pedagogicznej. Pracuje jako nauczyciel języka niemieckiego oraz lektor w szkole językowej. Język niemiecki jest jej pasją! Uwielbia uczyć dzieci oraz młodzież. W swojej pracy uczy głównie poprzez zabawę oraz wykorzystuje różne metody aktywizujące. W wolnym czasie czyta niemieckie książki, ogląda filmy oraz tańczy.

Ela Niewiadomska
Plastyka, opiekun świetlicy
Urodzona nad morzem, wychowana w gdyńskim lesie. Absolwentka grafiki warsztatowej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Ilustratorka, fanka wyobraźni i absurdalnych myśli. Zaangażowana w inicjatywy społeczno-artystyczne, zwłaszcza w te mówiące o aktywnym uczestnictwie dzieci w życiu społecznym. Współtworzyła inicjatywę Dzielnico, która wraz z dziećmi i młodzieżą z poznańskich Jeżyc ożywiała dawny Kiosk organizując wydarzenia dla społeczności lokalnej. Corocznie wymyśla program artystyczno-społeczny Wolno Dzieciom, dla Malta Festival, a od kilku lat wspiera działania Stowarzyszenia Lepszy Świat. Prowadzi warsztaty artystyczne m.in. we współpracy z CK Zamek, Teatrem Polskim, Galerią Arsenał czy Centrum Sztuki Dziecka.
Wbrew pozorom uwielbia również czas wolny, kiedy czerpie nową energię wśród ludzi, gotując lub leniuchując w lesie lub nad morzem.

Kamila Bazyly
Mentor, edukacja wczesnoszkolna
Z wykształcenia politolog, z zamiłowania aktywistka i działaczka społeczna. Angażuje się w projekty społeczne, których głównym celem jest pomoc ubogim i potrzebującym wsparcia. Od kilku lat prowadzi zajęcia z dziećmi romskimi w ramach Szkoły Pokoju Sant’Egidio, pomagając im w radzeniu sobie w szkole, propagując model edukacyjny otwarty na innych, stojący po stronie najbardziej pokrzywdzonych, zdolny pokonać bariery i dyskryminację.
Współorganizatorka ogólnopolskich projektów edukacyjno-muzycznych „Nie boję się muzyki”, upowszechniających wśród dzieci i młodzieży zagadnienia dotyczące muzyki klasycznej.
Marzenia o dzieleniu się swoją wiedzą sprawiły, że biura koncertowe zamieniła na szkolną salę. Cały czas się kształci; obecnie studiuje na UAM w Poznaniu, na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Jest propagatorką Porozumienia Bez Przemocy. Wierzy w moc i siłę języka.

Iza Królska
Wicedyrektor ds. formalnych
Człowiek-orkiestra, bez którego na pewno życie codzienne szkoły byłoby niemożliwe. Iza dba o aspekty formalne, organizacyjne, co jednocześnie nie przeszkadza jej znać wszystkich uczniów, przyklejać im plastrów, własnoręcznie naprawić laminarkę czy razem z innymi malować sale szkolne (wchodziła jak kozica na najwyższą drabinę!).
Wielbicielka kotów (ma sześciu puchatych przyjaciół!), gór i rowerowych wycieczek. Co weekend pakuje rodzinę na rower lub do auta i wspólnie ruszają w nieznane.

Natalia Uchman
Dyrektor Szkoły i Liceum
Natalia czuwa nad tworzeniem kultury organizacyjnej w O!MEGA Szkole, wdrażaniem i optymalizowaniem procesów i odpowiada za formalno-organizacyjne aspekty życia szkoły.
Jest managerem z praktycznym doświadczeniem w zarządzaniu projektami z różnych obszarów biznesu. Od 8 lat przeprowadza procesy projektowania produktów i usług, wykorzystując metodologię Design Thinking, SIT i Process Iceberg do tworzenia konceptu i prototypu, a następnie projektowania kolejnych etapów rozwoju produktu/usługi, aż po wdrożenie. Umiejętnie nadzoruje poszczególne fazy projektu, skupiając się nad poprawą efektywności zachodzących procesów. Od 13 lat przejmuje odpowiedzialność za całokształt powierzonych prac i potrafi opracować różne scenariusze i ścieżki działań. Myśl strategicznie. Posiada 8-letnie doświadczenie w branży usługowej (B2C, B2B). W latach 2018 – 2020 roku wykładowca w obszarze wdrażania innowacji.
Pasją Karoliny jest przebywanie z dziećmi i nie wyobraża sobie robienia w życiu czegokolwiek innego. O tym, że będzie nauczycielką wiedziała już w wieku 10 lat. Z każdym kolejnym rokiem realizowała swój plan. W wieku 18 lat (czyli dokładnie wtedy, gdy prawo jej na to pozwoliło) zaczęła jeździć na obozy harcerskie w roli opiekunki/instruktorki i to była jej pierwsza przygoda w pracy z grupą. Później zaczęła odwiedziny w domu dziecka – bawiła się z dzieciakami, dawała się czesać, rozmawiała. Jeszcze na studiach filologicznych rozpoczęła pracę w szkołach językowych.
Zwolenniczka pozytywnej dyscypliny, mówienia w taki sposób, aby dzieci chciały słuchać oraz słuchania tak, aby chciały mówić. Lubi muzykę, gra na gitarze, a od niedawna również na ukulele (które dzieciaki już miały szansę poznać na zajęciach).