Szkoła Podstawowa
W O!MEGA Szkole Podstawowej obecnie uczą się dzieci od pierwszej klasy do ósmej klasy. Metoda i sposoby prowadzenia lekcji różnią się w zależności od etapu edukacji i dopasowane są do potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku. Wszystkie szkolne działania opieramy na fundamencie mentoringu, budowania autorytetu dorosłych na podstawach wiedzy eksperckiej i relacji.
Klasy 1-3
W O!MEGA Szkole wiemy, że w nauczaniu wczesnoszkolnym najważniejsze jest budowanie pozytywnego nastawienia do uczenia się, do szkoły i poznawania świata. To, co nauczyciel robi z uczniami w klasach 1-3 jest przedłużeniem nauki chodzenia, mówienia, gry w piłkę, jazdy na rowerze.
A w jaki sposób dzieci uczą się tych wszystkich rzeczy? Metodą prób i błędów, prezentując wytrwałość w obszarach, które je interesują lub są do czegoś potrzebne, mimowolnie w czasie eksperymentów i zabaw. Wykorzystujemy te naturalne procesy i pomagamy dzieciom w znalezieniu ich własnej drogi.
Zapewniamy harmonijny rozwój w trzech obszarach:
Własne programy
W O!MEGA Szkole w pełni realizujemy polską podstawę programową, adaptując ją do autorskiego programu. To pozwala nam wyposażyć dzieci w niezbędną wiedzę w taki sposób, który odpowiada ich indywidualnym potrzebom i możliwościom. Praca na fabule, która stanowi fundament naszego programu, sprawia, że zdobywanie wiedzy jest niekończącą się podróżą.
Jako Rodzic możesz być pewny, że Twoje dziecko:
– będzie się poruszać w bezpiecznym emocjonalnie środowisku pod czujnym okiem i przewodnictwem Mentora;
– będzie doświadczać, eksplorować, sprawdzać i rozwiązywać problemy badawcze – wiedzę będzie „przetwarzać”, a nie tylko „zdobywać”;
– poćwiczy kompetencje związane z byciem w relacji z innymi rówieśnikami, mądrymi dorosłymi i przed wszystkim z samym sobą;
– zyska okazję, by demonstrować i weryfikować swoje kompetencje z różnych obszarów; dzieci przychodzą do szkoły nie tylko po wiedzę, ale też po to, żeby móc się swoją wiedzą pochwalić;
– będzie mogło popełniać błędy (!) a my będziemy je wspierać w poszukiwaniu rozwiązań, tych oczywistych i tych alternatywnych!
– nauczy się samodzielnie myśleć i działać – dzieci potrzebują modelowania, a nie wyręczania, troski i drogowskazów, czerpiąc wzór od cierpliwych i wyrozumiałych dorosłych, którzy będą dla nich wzorem.
To co zadecyduje o przyszłych sukcesach naszych Uczniów to nie ślepe naśladownictwo i wymuszone posłuszeństwo, a samodzielność w działaniu, krytyczne myślenie, otwartość i tolerancja, poczucie własnej wartości i odwaga, dzięki której każde dziecko jest gotowe odnosić własne sukcesy!
Klasy 4-8
Graliście kiedyś w dwa ognie? W statki? W klasy? W Minecrafta? W piłkę nożna? W boule? W mafię? Założymy się z Wami, że tak! Każdy z nas ma swoją ulubioną grę. W grze chodzi o to, żeby realizować określone czynności według określonych zasad. Czasem gramy przeciwko sobie, a czasem gramy razem, żeby wygrać z kosmosem, pandemią albo kosmitami. Lubimy emocje związane z planowaniem strategii, szukaniem fortelu, doskonaleniem swoich kompetencji, udowadnianiem sobie i światu, że jesteśmy świetni i dajemy radę.
Konwencja
Uczniowie zdobywają kompetencje pod okiem doświadczonej kadry, która wie, że przywództwo dorosłych i zarażanie pasją są dla nastolatków bardzo ważne. Bardzo dbamy o to, żeby uczniowie współpracowali ze sobą, uczyli się mądrego łączenia potencjałów i brali odpowiedzialność za finalizowanie spraw, których się podjęli.
Grupy klasowe liczą maksymalnie 15 uczniów, co pozwala nam zaopiekować się potrzebami indywidualnymi uczniów, a jednocześnie uczyć ich ról społecznych, asertywności, wyrażania emocji, otwartości na rozwiązania proponowane przez innych.
Pracujemy według zasady: każda lekcja się liczy! To oznacza, że dokładamy starań, żeby nastolatkowie rozumieli i czuli sens tego, co robią w szkole.
Okres dojrzewania charakteryzuje się dużym krytycyzmem i ogromną uważnością nawet na najmniejszy fałsz, dlatego dorośli w szkole muszą stawać na wysokości zadania.
Bycie nastolatkiem nie jest łatwe, bo w głowie kłębią się miliony myśli, a neuroprzekaźniki tworzą prawdziwy koktajl. Dlatego w naszej szkole mentorem-opiekunem nastolatków jest psycholog, który czuwa nad mądrym rozwiązywaniem sytuacji problemowych w klasie, prowadzi kręgi naprawcze dotyczące trudniejszych wydarzeń w relacjach koleżeńskich i wspiera uczniów w dylematach pozaszkolnych, jeśli nastolatek wyrazi taką potrzebę.