Metoda w O!Mega Szkole
W naszym rozumieniu edukacja to proces przemyślany i celowy. Dlatego najwięcej uwagi poświęcamy tworzeniu spójnych, podmiotowych i gwarantujących sukces założeń metodycznych szkoły i liceum.
Jak uczymy?
W O!MEGA Szkole wierzymy, że na każdym etapie edukacji można uczyć tak, by nowe informacje były przekazywanie dzieciom w sposób angażujący i fascynujący. Nasi nauczyciele wiedzą jak zaprosić młodych ludzi do współpracy i „zarazić” ich chęcią do pogłębiania wiedzy w obszarach, które wydają się uczniom najbardziej interesujące.
Od najmłodszych klas angażujemy uczniów w projekty wymagające samodzielności i rozeznania w otaczającym świecie. Rozmawiamy o procesach i relacjach społecznych, zdarzeniach politycznych, zmianach zachodzących lokalnie i globalnie. Angażujemy dzieci w życie szkolnej społeczności, uczymy samodzielności i zachęcamy do jak najczęstszego kontaktu z naturą i chłonięcia świata wszystkimi zmysłami.

Naukę w O!MEGA Szkole usystematyzowaliśmy w sposób, który przynosi uczniom zarówno edukacyjne, jak i rozwojowe korzyści. Stawiamy na:

Relacje
O!Mega to ''szkoła zasilana relacjami''

Działanie
Doświadczamy, wyjeżdżamy, projektujemy, eksperymentujemy - kształcimy kompetencje niezbędne do życia w świecie ciągłych zmian

Frajda
Wierzymy, że edukacja ma sens tylko jeśli daje radość!
O szczegółach i sposobach realizacji naszej metody w poszczególnych grupach wiekowych
(szkoła podstawowa) przeczytasz w serwisie www.edumentors.org

Jak sprawdzamy wiedzę i jak oceniamy?
W O!MEGA Szkole nie mamy niezapowiedzianych kartkówek, wyrywkowego odpytywania i prób przyłapania uczniów na niewiedzy. Zadawanie pytań i weryfikowanie poziomu umiejętności traktujemy jako integralną część uczenia, a nie jako osobny, stresujący element szkolnego życia.
W praktyce nauczyciele wiele razy w ciągu każdych zajęć upewniają się czy każdy uczeń rozumie, jak rozumie, czego potrzebuje. Jeśli chcemy, żeby uczniowie napisali test lub odpowiedzieli ustnie z partii materiału, dbamy o to, by dokładnie omówić z nimi jakie pytania się pojawią (uczeń nie może zgadywać o co nauczyciel zapyta). Jest dla nas bardzo ważne, żeby każdy uczeń spotykał się na sprawdzianach z wyzwaniem adekwatnym do jego możliwości rozwojowych, dlatego inne pytania dostanie uczeń aspirujący na trójkę a inny ktoś, kto traktuje dany przedmiot priorytetowo i chce go umieć na piątkę.
Zależy nam, żeby dzieci trafiały w procesie sprawdzania wiedzy na pytania odpowiadające ich możliwościom, dlatego odchodzimy od modelu, w którym każdy pisze taką samą klasówkę. Małoliczne grupy pozwalają na indywidualne podejście do uczniów.
Oceny
W O!MEGA Szkole od oceniania wolimy docenianie, jednak nie rezygnujemy z ocen, bo uczniowie lubią wiedzieć ile potrafią i jakie robią postępy. Sprawdzanie wiedzy z każdego przedmiotu kończy się oceną numeryczną wpisywaną do dziennika i opisową informacją dla ucznia i jego rodziców na temat obszarów, które opanował w pełni i takich, nad którymi powinien jeszcze popracować. Z każdego przedmiotu sprawdzamy wiedzę pisemnie i ustne, bo szanujemy różne predyspozycje uczniów.
Pomimo systemu oceniania przyjętego w szkole staramy się przekazać uczniom, że oceny to jedno z narzędzi pozwalających na świadome kontrolowanie swojej wiedzy i postępów, a nie coś, na czym należy opierać poczucie własnej wartości i priorytety.


Przygotowania do sprawdzianów i egzaminów państwowych
Zajęcia W O!MEGA Szkole realizowane są zgodnie z polską podstawą programową i siatką godzin właściwą dla danej klasy. W O!MEGA Szkole, tak jak w szkole publicznej, uczniowie są przygotowywani do egzaminów państwowych kończących wszystkie szczeble obowiązkowej edukacji.