nauczyciele

Kadra O!Mega Szkoły

Motorem napędowym O!MEGA Szkoły jest kadra. To osoby, które łączy to, że zdecydowanie lubią to co robią i nie zamieniłyby swojej pracy na żadną inną. Jednocześnie każda z nich wnosi do szkoły swoją odmienną cząstkę tworząc mieszankę, która pozwala dzieciom na poznanie różnorodności dorosłych.

Joanna Sowińska

Dyrektor szkoły, opiekun metodyczny

Psychoterapeutka z ponad 10-letnim stażem, klinicystka kształcąca psychologów, pedagogów, nauczycieli; związana ze szkołą od początku w charakterze superwizora, w 2018 roku objęła funkcję dyrektora; tworzy zaplecze metodologiczne szkoły, nadzoruje pracę kadry i realizację założeń zarówno programu O!MEGI, jak i ogólnopolskiej podstawy programowej.

W codziennej pracy najważniejsze są dla niej pogodzenie wymagań systemu z potrzebami dzieci. Gdy nie ma jej przy komputerze to prawdopodobnie podgląda O!MEGA lekcje, biega z uczniami po deszczu lub rozmawia z rodzicami o postępach ich dzieci. W wolnym czasie rusza na południe Europy

Iza Królska

Kierownik biura i sekretariatu

Człowiek-orkiestra, bez którego na pewno życie codzienne szkoły było by niemożliwe; Iza dba o aspekty formalne, organizacyjne, co jednocześnie nie przeszkadza jej znać wszystkich uczniów, przyklejać im plastrów, własnoręcznie naprawić laminarkę czy razem z innymi malować sale szkolne (wchodziła jak kozica na najwyższą drabinę!).

Wielbicielka kotów (ma trzech puchatych przyjaciół!), gór i rowerowych wycieczek. Co weekend pakuje rodzinę na rower lub do auta i wspólnie ruszają w nieznane.

Anna Górna

Mentor 0-1

Nieoceniona przewodniczka najmłodszych uczniów w naszej szkole. Dba o to, by początek szkolnej przygody był dla dzieci w grupie 0-1 jak najbardziej entuzjastyczny. Poza byciem nauczycielką jest także terapeutą pedagogicznym, więc bądźcie spokojni- znajdzie fortel, by każdego nauczyć czytania, pisania i liczenia. Odpoczywa w górach i w kinie, uwielbia muzykę i taniec, a to wszystko przekłada na codzienną pracę z dziećmi.

Jeśli widzisz, że ktoś zbudował ścieżkę sensoryczną dla uczniów, przydźwigał do szkoły wielką makietę albo układa choreografię do kolejnej zabawy ruchowej- to na pewno Ania!

Marta Nawrocka

Mentor 0-1

Kilka lat temu porzuciła studia ekonomiczne na rzecz pedagogiki i uważa to za jedną z najlepszych decyzji w swoim życiu (bez obrazy, ekonomio!). Z resztą tak chyba musiało być, bo oboje jej rodzice są pasjonatami edukacji i pracują w szkole. Zawodowo jest na samym początku drogi i cieszymy się, że zaczyna ją w Omedze! A „po lekcjach”: tańczy salsę i sprawia jej to ogromną frajdę, od lat jest miłośniczką jogi, a elementy tego treningu uważności i bycia świadomym swojego ciała wprowadza na swoich zajęciach z dziećmi. Kwestie zdrowego stylu życia, jedzenia, naturalnych kosmetyków i tego wszystkiego, co utrzymuje człowieka w dobrej kondycji psychofizycznej, są dla niej szalenie ważne (choć, miłość do cukru jest nieprzezwyciężona i chyba taką zostanie). Lubi tworzyć i wytwarzać, chętnie próbuje nowych technik.

Marta jest O!MEGA mistrzynią dostrzegania w ludziach zasobów, konstruktywnej i wspierającej współpracy z rodzicami i doskonałą rozmówczynią. Sprawdźcie sami!

Weronika Tęga

Nauczanie początkowe, mentor 2-3

Kobieta, która swoimi chęciami, pomysłami i wiedzą przywraca wiarę we współczesne definicje pedagogiki. Niestraszne jej ubrudzenie się od stóp do głów, całodniowe wędrówki po lesie i praca nad społecznymi kompetencjami uczniów. Idealny (a na pewno pożądany w edukacji!) mix troski, dyscypliny i budowania mądrego autorytetu. Przypisując dzieci do jej grupy wiemy, że oprócz umiejętności i rozległych horyzontów, zyskają kompetencje, których na próżno szukać nawet u współczesnych dorosłych.

Po godzinach robi artystyczną biżuterię, biega z nożyczkami fryzjerskimi lub czaruje piękne rzeczy na maszynie do szycia udowadniając, że nie ma na tym świecie rzeczy, której nie byłaby w stanie się nauczyć.

Weronika Gądek

Mentor 4-5, WF, trening pływania i tenisa

Były (na nasze szczęście!) pracownik jednego z największych banków w Polsce. Absolwentka AWFu, która przez wiele lat trenowała piłkę nożną. W O!MEGA Szkole duży nacisk kładzie na sporty zespołowe, które jej zdaniem najlepiej rozwijają zdrowego ducha rywalizacji, kooperację w grupie i umiejętność odnalezienia i wzmacniania swoich mocnych stron. Dusza towarzystwa, bez której już nie wyobrażamy sobie codziennego, pracowego roz-ruchu.

Piotr Kopka

Język polski, mentor klas licealnych

humanista z krwi i kości. Wcześniej wieloletni nauczyciel w LO, obecnie uczy polskiego wszystkie grupy O!Megi. Prowadzi bloga o literaturze (literatura sautee), recenzuje płyty i książki, pisze dla magazynów poświęconych kulturze i sztuce. Wielbiciel kinematografii, który z błyskiem w oku wciąga wszystkich dookoła w dyskusje o najnowszych filmach kina offowego i zachęca do sięgania po kolejne pozycje z księgarnianych nowości.

Na zajęciach dodatkowych w O!MEGA Szkole prowadzi warsztaty blogowania i tworzy koło krytyków muzycznych, uwrażliwiając swoich uczniów na różne gatunki – od klasyki, przez rocka, aż do popowych ikon współczesności.

Natalia Surma-Filipowska

Lektor języka angielskiego

Natalia uczy od 17. roku życia, ale ci, którzy ją znają dłużej twierdzą, że nauczycielem się po prostu urodziła. Angielski od zawsze był jej pasją i już pod koniec podstawówki wiedziała, że będzie studiować na poznańskiej anglistyce, którą ukończyła ostatecznie z wyróżnieniem. Zawód nauczyciela łączy z zawodem tłumaczki ustnej. Sama twierdzi, że po szczególnie trudnej konferencji albo spotkaniu biznesowym nie ma nic bardziej relaksującego niż poprowadzenie ciekawych zajęć.

Kiedy nie uczy, nie tłumaczy i nie mówi (co zdarza się dość rzadko:) to śpiewa, czasem gościnnie na występach chóralnych, ale ostatnio głównie w domu ze swoimi dwiema małymi córkami. W weekendy obmyśla nowe pomysły na zajęcia, spotyka się z przyjaciółmi lub rodziną albo jeździ na zloty samochodów z lat 70-tych, głównie Fordów.

Anna Lubarska

Lektor języka angielskiego

Kobieta, która udowadnia, że każdy, kto nauczył się języka polskiego jest w stanie nauczyć się języka obcego (wymaga to jedynie cierpliwości i zaangażowania). Podobno umie zrobić fikołka na trzepaku do przodu i do tyłu, czyta chodząc (i na nic nie wpada!), generalnie hołduje zasadzie „kto się nie rusza, ten już umarł”. Poza angielskim upodobała sobie szwedzki i niewykluczone, że tą pasją podzieli się z uczniami. Unika ludzi oceniających pochopnie, a w szkole najchętniej nie oceniałaby wcale.

Na lekcjach z nią możecie liczyć na dużo autentycznej empatii, jasne zasady gry i wiele okazji do wzrastania i rozwoju według indywidualnych potrzeb uczniów.

Aleksander Woźniak

Nauczyciel przedmiotów przyrodniczych

Olek to delegat O!MEGA Kadry do świata natury. Pokazuje uczniom przyrodę taką, jaka jest, lubi „babrać się” w ziemi, skakać po kałużach, sadzić kwiaty i warzywa. Zafascynowany ideą skandynawskich szkół leśnych, niemal każdą lekcję prowadzi w terenie. Udowadnia, że zamiast mówienia o rzeczywistości, warto poznawać ją wszystkimi zmysłami. Potrafi w ten sposób zarówno zafascynować młodszych uczniów, jak i przygotować maturzystów do egzaminu.

W czasie wolnym przenosi się do swojego drugiego świata, w którym fotografuje ptaki, ale mechaniczne (pasjonuje się samolotami), pisze opowiadania i podróżuje.

Carlos Perdomo

Język hiszpański

Meksykanin, który w Polsce nie lubi tylko jednego, a mianowicie: zimy. Wulkan energii, który z każdym znajdzie wspólny język. Całkiem dobrze radzi sobie z polskim, ale na lekcjach zachęca uczniów do posługiwania się hiszpańskim. Wielki fan futbolu i swojej rodziny, z którą spędza co najmniej miesiąc każdego roku. 

Sławomir Binkowski

Nauczyciel chemii

Dzięki Sławkowi każdy w szkole wie, że ojcem współczesnej elektroniki jest polski chemik, prof. Jan Czochralski (bez niego nie byłoby urządzeń, w sercu których znajdują się układy z krzemu – telewizorów, komputerów czy telefonów). Wykładowca akademicki i pasjonat, od wielu lat zaraża chemicznym bakcylem kolejne grupy uczniów. Jest zdecydowanie długodystansowcem- biega maratony, jest pomysłodawcą i organizatorem Biegu im. Hipolita Cegielskiego. Uczniom przekazuje nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim system wartości. Daje młodym przykład jako Zasłużony Honorowy Dawca Krwi.

Jeśli ktoś twierdzi, że chemia nie jest dla niego – idziemy o zakład, że po kilku lekcjach ze Sławkiem zmieni zdanie!

Klaudia Janczarczyk

Przyroda, geografia, muzyka, rytmika

Kobieta, która w O!Medze czuje się jak w swoim żywiole. Taki nauczyciel i do tańca i do… wyznaczania azymutów. Umiejętnie wprowadza uczniów w fascynujący świat fauny i flory, a gdy ich zmęczenie osiąga wyżyny, koi ich relaksującymi dźwiękami muzyki. Skończyła szkołę muzyczną w klasie skrzypiec, gra w orkiestrze i sama przyznaje, że muzyka jest jedną z jej największych pasji.

Weronika Andrzejewska

Fizyka

Doktorantka na Wydziale Fizyki, osobowość wśród poznańskich korepetytorów; znaleźliśmy ją, ponieważ rozpytywaliśmy o kogoś, kto trafi zarówno do pasjonatów, jak i do sceptyków wśród uczniów; Weronika uczy w O!Medze tak, że sami chcielibyście chodzić na jej zajęcia; gimnazjalistom przywraca wiarę w ich możliwości, a dla Liceum współtworzy z Beatą mądry i kreatywny program lekcji i laboratoriów. Po pracy śpiewa, gra na instrumentach i jest największym wyznawcą teorii, że nauki ścisłe mają z muzyką ogromnie dużo wspólnego.

Agnieszka Gatkowska

Nauczyciel plastyki, wychowawca świetlicy

Szukaliśmy opiekuna świetlicy a znaleźliśmy skarb! Agnieszka to nasz człowiek-orkiestra. Z wykształcenia nauczyciel wczesnoszkolny i artystka po Akademii Sztuk Pięknych. Szyje, gra na gitarze, haftuje, prowadzi kółko artystyczne dla seniorów, podróżuje, czyta kryminały. Po lekcjach troszczy się o uczniów na świetlicy, co często prowadzi do tego, że oni nie chcą wracać do domu! W trakcie dnia prowadzi zajęcia plastyczne, udowadniając, że opowiadanie siebie przez sztukę to sposób uniwersalny i dostępny każdemu.

Kocha góry, jest wrażliwa i niezwykle otwarta, każdemu potrafi pomóc tak, żeby nauczyć go czegoś nowego.

Marta Witkowska

Matematyka, mentor klasy licealnej

Matematyczka, dzięki której nasi uczniowie naprawdę umieją i lubią ćwiczyć swój intelekt; doskonały dydaktyk matematyki, który trafia do serc pierwszoklasistów w szkole podstawowej i jednocześnie imponuje licealistom w klasie Science; poza szkołą spotkacie ją występującą w chórze gospel, ale to właśnie w szkole chcemy widzieć ją jak najczęściej; zapytajcie ją kiedyś na czym polega system świateł albo banknotów w motywowaniu uczniów – przekonacie się, że można bez prymitywnych behawioralnych technik oraz bez ocen przekonać dzieci do matematyki.

Magdalena Kubiak

Psycholog szkolny

Magda jest psychologiem, który doskonale rozumie, że wspieranie polega na tym, żeby człowiek odzyskał wiarę w swoje kompetencje i działał w kierunku coraz większej samodzielności. Dlatego nie udziela porad, nie wyręcza, nie mówi uczniom jak mają żyć czy załatwiać swoje sprawy. W zamian proponuje mądre pytania, analizę opcji, przyglądanie się konsekwencjom, towarzyszenie w próbach i eksperymentach. Profesjonalnie szkoli się w kierunku psychoterapii systemowej, ma duże doświadczenie zawodowe, bo wiele rzeczy ją interesuje. O ludziach najwięcej uczy się w podróży, a do tych ma wiele okazji, bo od 16 lat tańczy w zespole folklorystycznym.

Brała udział w konkursach i festiwalach m.in. w Brazylii, Korei, Malezji, Nepalu, Japonii, Nowej Zelandii. Jak już zdarzy się, że ma wolną chwilę, to czyta Mroza i Chmielarza albo spotyka się z przyjaciółmi.

Marta Leoniuk

Marketing, projekty edukacyjne, sprawy organizacyjne

Dziewczyna, której najtrudniej w szkole stworzyć zakres obowiązków; skończyła ekonomię, pracowała w agencji reklamowej, ale złapała bakcyla edukacji i nie może się wyleczyć; na co dzień dba o promocję szkoły, komunikację naszych wartości, współpracę z bliższymi i dalszymi partnerami; chyba, że zapamięta się w dbaniu o pracowników (tworzy omega strategie employer brandingu), robieniu soku z gumijagód dla przedszkolaków, wyszukiwaniu dla uczniów najmniejszego rozmiaru rękawic roboczych, żeby mogli budować domki i sadzić kwiaty, prowadzeniu warsztatów ekonomicznych dla uczniów; Marta wspiera nas swoim doświadczeniem z zagranicznych szkół w budowaniu metody O!Megi.

Wioletta

Gospodyni szkoły

Największe serce szkoły o jeszcze większym temperamencie. Na co dzień dba o to, by uczniowie spędzali lekcje i przerwy w miłych warunkach i z pełnymi brzuchami. Nie umknie jej żaden rzucony papier („sam magicznie nie poleci do kosza!”), porzucony na stole kubek („jego miejsce jest w zmywarce!”) lub resztki kadrowego obiadu w lodówce („nie zmieści się mleko dla moich dzieci!”). Sama przyznaje, że O!MEGA jest dla niej jak drugi dom, bo tutaj chce się chcieć. A my chcemy, żeby Wioletta już zawsze z nami była!

Podoba Ci się nasz pomysł na edukację?